Barncancerfonden ger hopp!

Syftet är att nå den yngre målgruppen, som idag ger mindre till välgörenhet. Tanken är att du via sociala medier som exempelvis Facebook, ger en gåvor till dina vänner där en del av köpsumman går direkt till barncancerfonden.

– Det är två gåvor i en. När du ger bort en Give Hope-märkt gåva till någon du bryr dig om skänker du samtidigt hopp till barn som kämpar mot cancer. Även en liten gåva som en glass eller blomma gör skillnad, säger Olle Björk, generalsekreterare för Barncancerfonden, i ett pressmeddelande.

Gåvorna från Give Hope är utvalda tillsammans med partners som BAUHAUS, InterFlora och Ur & Penn. Gåvorna finns att köpa i deras butiker eller på www.givehope.se.

Olle björk säger att Barncancerfonden nu vågar prova nya vägar för att samla in mer pengar i kampen mot cancer.

– Vår vision är en värld där barncancer inte är något att oroa sig för.

Barncancerfonden finansierar 90 % av all barncancerforskning i Sverige.

Barncancerfonden ut kampanj i sociala medier.